Ред за получаване на направления за консултация и изследвания по Здравна каса №3 и №4:
Направления се издават съобразно ПРАВИЛНИК за Вътрешния ред: виж ТУК
Направления по преценка на пациента или по желание/предписание на други лекари, пациенти , роднини, приятели, съседи, гледачки и интернет- не се издават и не се заплащат от Здравната каса!
Изключения се допускат само при следните случаи:
- Бременни жени при желание за поемане на наблюдение на бременността от АГ- специалист
- Деца до 18 годишна възраст / при остро заболяване/ към специалист педиатър.
Изследванията преди постъпване в болница са ангажимент на БОЛНИЦАТА, а не на СЕМЕЙНИЯ ЛЕКАР, тъй като са част от клиничната пътека и БОЛНИЦАТА получава заплащане от Здравна каса за това. Ние нямаме отпуснат лимит/направления за тези цели.
Моля, проявете разбиране и поставяйте проблема си на правилното място.
За осигуряване необходимостта от специализирана извънболнична медицинска помощ лекаря издава "Медицинско направление за консултация или провеждане на съвместно лечение" (бл. МЗ - НЗОК № 3) по преценка в зависимост от обективното състояние.
Направления може да се издадат:
- след клиничен преглед от лекар-специалист по Обща медицина
-при обоснована и дакументирана необходимост:
1. при необходимост от консултативен преглед;
2. при заболявания и проблеми, изискващи специализирани диагностични дейности;
3. за оценка на здравословното състояние;
4. при необходимост от физиотерапия.
- след преценка от лекаря .
-след документално оформяне на прегледа /амбулаторен лист/ и личен подпис на пациента.
Направления за КАТ / Компютърна аксиална томография/:
Издава се само от лекар- специалист.
Лекаря- специалист по Обща медицина, след преглед и преценка на състоянието носочва пациента с Бл №3 към консултант- специалист, който след преглед и преценка на състоянието издава/ или не издава/ направление за ВСД / високо-специализирана дейност/ КАТ скенер.
Направления за ЯМР / Ядрено- магнитен резонанс/:
Лекаря- специалист по Обща медицина, след преглед и преценка на състоянието, носочва пациента с Бл №3 към консултант- специалист, който след преглед и преценка изготва / или не/ писмо - искане до директора Здравната каса, който след разглеждане на документитите издава/ или не издава/ съответното разрешение за ЯМР.
Направление №119 / за санаториално лечение/.
Издава се след преглед и преценка от лекаря. Издаването му се заплаща по ценоразпис.
Указание за работа с Направление №3 и №4
След получаване съответното направление е необходимо да знаете:
Валидност: 30 дни от датата на издаване на направлението
Важи: За съответния специалист територията на Р. България.
В рамките на 30 дни от първия преглед при специалиста, може да го посетите пак /без ново направление/ за контролен преглед /и/.
#
След прегледа специалиста Ви дава копие от амбулаторен лист, който задължително представяте на личния си лекар. /Изисквайте такъв от съответния специалист!/
#
Внимание: Направленията са са с лимит!
Ако не използване направлението върнете го на личния лекар до края на календарния месец в който е издадено за анулиране или преиздаване.
Направления за Хоспитализация /бл.МЗ- НЗОК №7/
Когато лечебната цел не може да се постигне в условията на извънболничната помощ лекаря /Общо-практикуващ или специалист/ след преглед и преценка на състоянието насочва пациента за хоспитализация.
Издава се Направление за Хоспитализация бл. МЗ- НЗОК №7 в два екземпляра с валидност 30 дни
Важно! Предхоспитализационните изследвания:
При планова хоспитализация си назначават само изследвания и консултации относими към заболяването/ състоянието на пациента. В случай, че според приемащото лечебно заведение предоставените изследвания и консултации са недостатъчни за прием пациентите НЕ СЛЕДВА ДА СЕ ИЗПРАЩАТ към лекари и лаборатории от доболничната помощ за извършване на допълнителни изследвания и консултации.
Отказ от болнично лечение се заявява пред ОПЛ лично или чрез родител/настойник/попечител.
Отказът се заявява писмено в амбулаторния лист, а при фактическа невъзможност за писмено заявление - в присъствие на двама свидетели, които удостоверяват това с подписите си в амбулаторния лист.
След изписване на пациента от лечебно заведение за болнична помощ личния лекар задължително получава екземпляр от епикризата или копие от нея.
Уважаеми пациенти,
Изследванията преди постъпване в болница са ангажимент на БОЛНИЦАТА, а не на СЕМЕЙНИЯ ЛЕКАР, тъй като са част от клиничната пътека и БОЛНИЦАТА получава заплащане от Здравна каса за това. Ние нямаме отпуснат лимит/направления за тези цели.
Моля, проявете разбиране и поставяйте проблема си на правилното място.